Commitment, excellence, the desire to travel, to discover new worlds and new cultures, art, music, to join others, 5 young students aim to create a community with shared values and relationships. La Marzocco through IL MARZOCCO D’ORO student scholarship,bestows value upon its brand, which has always demonstrated the strength of its convictions: quality and a new industrial humanism.
“Il MARZOCCO D’ORO” 2015/2016 ACADEMIC YEAR
SCHOLARSHIP WINNER | NORA LABIAD, 16, High School, Languages
- What do you want to do when you grow up?
My biggest dream has always been to become a flight attendant. In fact, having always loved languages and dreamt of travelling the world, I think it would be my ideal job. On the other hand, I would simply like to use my languages in a quiet job, working at the office in a company, for example. I am still undecided about what job I would like to do, but one thing is certain: the languages I am studying will definitely be used. I believe that it all depends on the possibilities that life will offer me in the future.
- The dream you would like to see come true?
My desire is connected to the thing I love most: travelling. I want to visit a lot of countries and learn their habits and customs, their language and culture, to then find myself, at a certain age, lying in the sun in Hawaii. I know that it is quite an ambitious desire, but it has always been a dream and a goal to achieve.
- The trip you would like to take?
My perfect trip would include all the countries which speak the languages I am studying: English, French, German and Chinese, with the aim of improving them by immersing myself in their respective cultures. Of all the places that fascinate me, China is the one that intrigues me the most because of its particular culture.
- The gift you would like to give a friend?
Depending on the occasion and what the person in question likes, the gift would vary. For example, a gift I would like to give a friend who really enjoys reading would be an entire saga of books, a gift I would like as well. I think you simply need to know a person’s tastes to give a good gift, and see yourself in them to better understand if the gift will be appreciated or not.
________________________________________________________________________________________________
NORA LABIAD, 16 anni studentessa Liceo Linguistico
- Cosa vuoi fare da grande?
Il mio sogno più grande è sempre stato quello di diventare una hostess. Infatti, avendo sempre amato le lingue e sognato di viaggiare per il mondo, penso sia il lavoro più adatto a me. D’altra parte vorrei semplicemente usare le mie lingue per un lavoro tranquillo come, per esempio, uno d’ufficio in un’azienda. Sono ancora indecisa su quale lavoro vorrei fare da grande, ma di una cosa sono sicura: le lingue che sto studiando verranno sicuramente sfruttate. Credo che tutto dipenda dalle possibilità che la vita mi presenterà in futuro.
- Il sogno che vorresti realizzare?
Il mio desiderio è collegato a ciò che amo: viaggiare. Vorrei tanto visitare molti paesi e imparare i loro usi e costumi, la loro lingua e la loro cultura per poi ritrovarmi, ad una certa età, sdraiata sotto il sole delle Hawaii. So che è un desiderio molto ambizioso, ma è pur sempre un sogno e un obbiettivo da raggiungere.
- Il viaggio che vorresti fare?
Il mio viaggio perfetto comprenderebbe i paesi dove si parlano le lingue che sto studiando: inglese, francese, tedesco e cinese, con il fine di migliorarle immergendomi nelle rispettive culture. Tra tutte le mete che mi affascinano la Cina è quella che mi incuriosisce di più per la sua particolare cultura.
- Il regalo che vorresti fare a un amico?
A seconda dell’occasione e di ciò che piace alla persona in questione il regalo varia. Per esempio un regalo che vorrei fare a un’amica, a cui piace particolarmente leggere, sarebbe un’intera saga di libri, regalo che piacerebbe molto anche a me. Penso che per fare un buon regalo basti sapere i gusti della persona stessa e immedesimarsi per poter comprendere meglio se il regalo sarà apprezzato o meno.